Følg os her

Kendte

Dansk designvirksomhed indgår samarbejde med ikonisk Netflix-serie

Udgivet

d.

Netflix
Foto: Daniel Avram/Shutterstock.com

Den danske designvirksomhed Lucie Kaas, kendt for sine moderne fortolkninger af de traditionelle japanske kokeshi-dukker, løfter sløret for et internationalt samarbejde med Netflix. Her får karaktererne fra det ikoniske Stranger Things-univers nyt liv som tidsløse designobjekter i forbindelse med seriens femte og sidste sæson, der udkommer i tre dele - med premiere på de første fire afsnit den 26. november 2025.

Når kollektionen lanceres den 29. oktober, præsenterer Lucie Kaas en række kokeshi-dukker, der portrætterer udvalgte figurer fra serien. Designet er skabt i samarbejde med den britiske kunstner Becky Kemp, som også har stået bag flere succesfulde samarbejder med brandet - blandt andet en Squid Game-kollektion.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ  Gjorde uhyggelig Netflix-serie til virkelighed: Samantha fanget i 13 timers rædsel

Samarbejdet mellem Lucie Kaas og Netflix’ Stranger Things-team opstod, da streaminggiganten opdagede Lucie Kaas’ produkter i forbindelse med Elton Johns farewell-tour i London, hvor de håndmalede kokeshi-dukker indgik i en pop-up-udstilling hos stormagasinet Selfridges. Kort efter blev de kontaktet af både Netflix’ amerikanske og britiske afdelinger.

- Vi havde aldrig forestillet os, at vi skulle lave en Stranger Things-kollektion. At vi som lille dansk virksomhed får lov at arbejde med et af verdens største underholdningsbrands, bekræfter for os, at vores produkter har en helt særlig appel, fortæller Esben Gravlev, grundlægger af Lucie Kaas.

Ee2666e6 3450 4451 90a8 c328431d0996 w 960
Lucie Kaas x Stranger Things

Ikke første gang

Samarbejdet med Netflix er blandt de største i Lucie Kaas’ historie, men det er ikke første gang at det danske designbrand har haft berøring med store globale navne. De har nemlig allerede lavet kollektioner med Karl Lagerfeld og Elton John, men samarbejdet med Netflix markerer alligevel et særligt skridt for designvirksomheden.

- Netflix-teamet har været en fornøjelse at arbejde med. Vi har hele vejen følt os som ligeværdige partnere - også selvom vi er et lille dansk designhus, siger Esben Gravlev.

Kollektionen lanceres globalt d. 29. oktober og vil være tilgængelig via Lucie Kaas’ webshop og udvalgte forhandlere, i forbindelse med premieren på sæsonafslutningen som udkommer med de første fire afsnit den 26. november, de næste tre d. 25. december og et sidste afsnit nytårsaften.

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +5 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce