Følg os her

Musik

Tobias Rahim og Schulstad indgår særligt samarbejde

Udgivet

d.

Tobias Rahium
Schulstad i samarbejde med Tobias Rahim Foto: Oskar Folmann

Schulstad lancerer i dag et nyt samarbejde med Tobias Rahim, hvor deres fælles kærlighed til rugbrød danner centrum. Samarbejdet er et led i Schulstads arbejde for at sætte fokus på børn og unges udfordrede fysiske sundhed og gøre rugbrød endnu mere attraktivt for unge, som skærer ned på rugbrødsindtaget.

Hvad har Tobias Rahim og Schulstad tilfælles? De elsker begge rugbrød.

Derfor giver det også rigtig god mening, at det netop er Danmarks største brødproducent, Schulstad, der bliver den første danske virksomhed til at indgå et kommercielt samarbejde med Tobias Rahim. Schulstad håber på, at et samarbejde på dette niveau kan understøtte ambitionen om at sætte fokus på udfordringer i børn og unges fysiske sundhed, herunder hvilken rolle rugbrød kan spille i en sund kost som kilde til fuldkorn.

Det oplyser Schulstad i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ  Trist nyhed: Musiklengende er gået bort

”Tobias Rahim sætter i dette samarbejde fokus på rugbrød. Han formår som få andre at skabe debat om vigtige emner på sin helt egen måde. Nu gør han det med rugbrød, og vi er ekstremt stolte og spændte over samarbejdet,” siger adm. direktør i Schulstad Pernille Bang-Löwgren.

I samarbejdet fremgår Tobias Rahim i film og billeder, hvor man ser ham stå med bar overkrop på en rugmark, mens han løfter vægte.

Tobias
Schulstad i samarbejde med Tobias Rahim Foto Oskar Folmann

Op mod hvert femte barn eller ung i Danmark lever med overvægt eller svær overvægt, og kun 12 % af danskerne har et sundt kostmønter. Selvom Pernille Bang-Löwgren godt ved, at rugbrød ikke alene løser sundhedsudfordringen, så mener hun, at store samarbejder kan være et skridt i den rigtige retning for at skabe opmærksomhed på udfordringen.

LÆS OGSÅ  Stor nyhed fra DR: Nu kommer det til Nordjylland

”Det er klart, at vi ikke vender hele sundhedsudfordringen med en skive rugbrød eller et enkeltstående initiativ, men der er brug for, at vi bredt i Danmark gør noget og sætter fokus på især børn og unges fysiske sundhed, der er udfordret. Det vil vi i Schulstad gerne bidrage til, og her spiller et samarbejde som dette med Tobias Rahim også ind,” siger Pernille Bang-Löwgren.

Har overhalet rugbrød

I disse år sker der et skred i, hvor meget rugbrød vi danskere – og særligt vores børn – spiser. I Schulstads egen digitale publikation Kernetal fremgår det, at hvedebrød har overhalet salget af rugbrød i 2023, og at særligt teenagere spiser færre rugbrødsmadder. Fx spiser 17 % af de 13-17-årige kun rugbrød én gang om måneden eller sjældnere. En del af de officielle kostråd bygger på, at fuldkorn er en vigtig del af en sund kost og kan nedbringe risikoen for en række sygdomme på lang sigt.

LÆS OGSÅ  Kort efter Liam Paynes død: Overrasker med stor afsløring

”Vi ved fra forskningen, at vores kostvaner i ungdommen følger os resten af livet, og vi ved også, at der er rigtig mange sundhedsgivende effekter i fuldkorn, hvorfor Fødevarestyrelsen også anbefaler et dagligt indtag på 90 gram fuldkorn. Rugbrød har historisk været og er stadig en central kilde til fuldkorn, og derfor er det så vigtigt, vi holder fast i rugbrød i den danske madkultur,” forklarer Pernille Bang-Löwgren.

LÆS OGSÅ  Lina Rafn og bandet Infernal skovler penge ind: Så meget tjener de hver eneste måned

Schulstad har i samarbejdet givet Tobias Rahim fuld kreativ frihed til at udfolde sig på den måde og med det udtryk, han ønsker sig. Det er en stor styrke, lyder det fra Schulstad.

”Vi har sluppet tøjlerne og givet Tobias Rahim lov til at arbejde frit med, hvordan han synes, at samarbejdet skal eksekveres. Han går sine egne veje, og det vil vi i Schulstad ikke stå i vejen for.  Det er netop der, at dette samarbejde bliver spændende og får en speciel nerve, som er interessant og kan stå ud i den store kommunikationsstrøm, som vi alle sammen oplever på tværs af medier,” siger Pernille Bang-Löwgren.

Samarbejdet mellem Schulstad og Tobias Rahim lanceres d. 1. oktober med en kampagnefilm i biografen og gennem indhold på sociale medier.

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +4 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce