Film / TV
Efter 15 år: Stopper på TV 2
Efter knap 15 år har kommerciel direktør Stig Møller Christensen besluttet at give stafetten videre. Det sker i kølvandet på lanceringen af koncernens 2030-strategi ’Nummer 1 i danskernes hverdag’ og drøftelser om den fremtidige fordeling af roller og ansvar i direktionen.
Stig Møller Christensen har været i TV 2-koncernen siden 2011 og har siden 2021 haft det øverste ansvar for det kommercielle område og product management som medlem af direktionen. Efter jul forlader han koncernen.
Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.
– Det føles som det helt rigtige tidspunkt – både for TV 2 og for mig selv. TV 2 har valgt at organisere roller og ansvar i direktionen på en ny måde, og jeg har besluttet at benytte dette vindue til at prøve noget nyt uden for TV 2. Det er udramatisk, og jeg ser det som en ideel mulighed for at åbne et nyt kapitel efter næsten 15 år med TV 2 med mange professionelle højdepunkter. TV 2 står stærkt med en klar strategi frem mod 2030, og jeg vil altid have en særlig veneration for organisationen, siger Stig Møller Christensen og fortsætter:
– Jeg er stolt af, hvad vi har opnået som team – og af mit bidrag til rejsen. I dag står vi med Danmarks største abonnementsforretning, TV 2 Play, og en reklameforretning, der er digitaliseret og fuld af muligheder som platformsforretning. At vi er lykkedes med at slå selv de største globale platforme på vores hjemmemarked er en markant bedrift. TV 2 er et særligt sted fyldt med dygtige og engagerede mennesker, og vi har sammen skabt store resultater med ambition, kreativitet og en stærk kultur. Jeg forlader TV 2 med taknemmelighed for en unik periode i min karriere – og med erfaringer og relationer, jeg tager med mig videre.

TV 2s 2030-strategi ’Nummer 1 i danskernes hverdag’ rummer en ambition om et betydeligt digitalt løft, der skal styrke organisationens kompetencer og teknologiske fundament.
Har været en central del
Administrerende direktør Anne Engdal Stig Christensen siger:
– Stig har været helt central for en række af de milepæle og den succes, vi har nået i TV 2. Vi har en klar nummer 1-position på tværs af tv, streaming og onlinenyheder – drevet af indhold, stærke produkter og partnerskaber. TV 2 var den første europæiske broadcaster med reklamer på streaming, og Stig har ydet et stærkt bidrag til vores digitale omstilling, strategi og den flotte, lønsomme vækst i TV 2s omsætning på 1,3 mia. kr. fra 2019 til 2025. Han efterlader en forretning og en kommerciel organisation i topform, og det skal han have stor tak for.
– Jeg havde gerne set, at Stig fortsatte i TV 2, men jeg har forståelse for hans beslutning, der er truffet efter gode og konstruktive drøftelser på baggrund af snart 15 år i TV 2s tjeneste. At Stig nu giver stafetten videre betyder også, at vi søger nye kræfter til direktionen, som kan sikre et fortsat stærkt og levende TV 2. Det er nødvendigt for at forblive nummer 1 i danskernes hverdag i en digital verden, hvor vi ønsker at samle alle, en for en, om dansk public service-indhold, der betyder noget for danskerne og sammenhængskraften.
TV 2 meddeler, at der senere bliver meldt ud om en anledning til at sige farvel til Stig Møller Christensen.

