Følg os her

Kendte

Bilen der definerede ham: Nu må Mads Christensen lade den gå

Udgivet

d.

Mads Chritensen Blærerøven
Thomas Lekfeldt/Ritzau Scanpix

Efter syv år må den tidligere blærerøv sige farvel til bilen, der har været en del af hans identitet og beslutningen vækker både ærlighed og eftertanke

Mange kender Mads Christensen som manden, der altid dukkede op i hurtigt kørende biler, skarpe jakkesæt og en stil, der matchede hans selverklærede blærerøv-persona.

LÆS OGSÅ  DR-stjerne har friet: Her er reaktionen

Derfor er det mere end en almindelig bilhandel, når han nu tager afsked med sin Porsche 911 fra 2012.

I en ærlig salgsvideo fortæller Christensen, at det ikke kun handler om økonomi.

Det er et farvel til en bil, han har haft i syv år, og som har været en del af hans offentlige image.

Jeg skal sælge min bil. Ikke fordi jeg har lyst til det, men fordi jeg er på røven. Den har tjent mig godt og trofast,” fortæller han.

Det skriver SE OG HØR

En beslutning der gør ondt

Mads Christensen lægger ikke skjul på, at Porsche-modellen har været en af hans favoritbiler.

Han har tidligere ejet både Ferrari Dino, Ferrari 308 og en række andre luksusbiler, men netop denne 911'er blev et symbol på en æra, han nu må lægge bag sig.

På videoen forklarer han, at han håber en dag at kunne købe den tilbage, hvis økonomien igen tillader det.

Samtidig indrømmer han med selvironi, at han ofte har haft næse for at købe de helt rigtige biler, og lige så ofte har solgt dem, inden de for alvor steg i værdi.

Det gælder både de ikoniske Ferrarier og flere Porsche-modeller, som han i dag kun kan se tilbage på som bilhistorier, der blev kortere end ønsket.

Et liv i forandring

Det er fem år siden, Mads Christensen første gang blev ramt af økonomiske problemer under coronanedlukningen.

Dengang måtte han sælge ure, biler og flere af sine mest personlige ejendele. At han nu igen står i samme situation, giver salget af Porschen en mere eftertænksom dimension.

Men bag ærligheden ligger også en ny ro. Christensen, taler ikke længere om livsstil som status, men som passion.

En passion der lige nu må vige for virkeligheden, men som ikke er væk.

Han understreger selv: “Den er nede i et niveau, hvor den simpelthen ikke kan blive billigere.”

Selv om den tidligere blærerøv igen må slippe en af sine mest elskede biler, står det tydeligt, at det ikke kun er et økonomisk tab.

Det er et symbolsk farvel til en tid i hans liv, som han stadig bærer med sig.

Annonce