Følg os her

Altomkendte

Afslører: Så mange minutter streamer danskerne dagligt

Udgivet

d.

Tv2
Foto: Shutterstock/ Ole Schwander

I starten af oktober, er der kommet en rapport fra TV 2, som ser nærmere på danskernes streamingforbrug.

I tredje kvartal 2024 streamer hver dansker i gennemsnit en time og 14 minutter dagligt. Det er en stigning på tre minutter sammenlignet med samme periode sidste år.

LÆS OGSÅ  Ida Wohlert med trist besked: Efter 16 år er det slut

Streamingrapportens vigtigste pointer:

  • Væksten i streamingmarkedet skal findes hos markedets tre største aktører, TV 2 Play, DRTV og Netflix
  • Streamingmarkedet vokser med fem daglige minutter i perioden fra kvartalets begyndelse til OL’s afslutning. I perioden efter sportssommerens afslutning er der også fremgang i markedet, og her samles danskerne om en bred pallette af indhold, når både fiktion, dokumentarer og reality formår at samle over en million danskere
  • Jagten på kærlighed forbinder flere af kvartalets mest sete programmer, og der er særligt stor interesse for DR’s ’Gift ved første blik’, TV 2s ’Landmand søger kærlighed’ og Netflix’ ’Love is Blind’

En af kvartalets helt store overskrifter er sport. Sommeren byder på både EM i fodbold, Tour de France, Wimbledon og OL, og det sætter et markant præg på streamingmarkedet, der vokser med fem daglige minutter i perioden fra kvartalets begyndelse til OL’s afslutning 11. august.  

LÆS OGSÅ  Peter Myginds pengerus: Så meget tjener han - om måneden

I perioden efter sportssommerens afslutning er der også fremgang i markedet, om end væksten finder et andet leje med en stigning på to minutter dagligt. Her samles danskerne om et bredt udvalg af indhold, når både fiktion, dokumentarer og reality formår at samle over en million danskere. Kvartalets mest sete program på tværs af DR og TV 2 er – foruden sport – premieren på TV 2s fiktionsserie ’Graverne’, der ses af 1,3 millioner danskere. Blandt ’millionprogrammerne’ er desuden DR1s ’Mændenes paradis’, ’Gift ved første blik’ og TV 2s ’Som sunket i jorden’.  

Interessen for kærlighed er stor 

På trods af at kvartalet byder på høje seertal inden for en række forskellige programmer og i forskellige genrer, er der alligevel ét tema, der forbinder flere af de mest sete programmer, nemlig jagten på kærlighed. På DR1 kører ’Gift ved første blik’ nu på tiende sæson, mens TV 2s ’Landmand søger kærlighed’ er på sin ellevte. Og på Netflix, der også er i fremgang i perioden, indfinder datingformatet ’Love is Blind: UK’ sig på deres Top 10 i fire uger i perioden. 

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +4 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce