Følg os her

De kongelige

Lang næse hos Harry og Meghan: Tjener ikke kassen hos Netflix

Udgivet

d.

Meghan Og Harry
Foto: Shutterstock

Det er ikke længere nogen hemmelighed, at prins Harry og Meghan Markle har lagt en stor del af deres fremtid i hænderne på Netflix. Parret har netop forlænget deres samarbejde med streaminggiganten – men ifølge insidere er den nye aftale langt fra den guldgrube, der blev meldt ud i starten.

“Det er ikke meget,” fortæller en kilde til Page Six. “Det er ingen risiko for Netflix, men det redder dem begge på omdømmefronten.”

Det var først i september, at deres oprindelige kontrakt udløber, men mandag kom nyheden: Harry og Meghan har indgået en ny “first-look”-aftale med Netflix. Kort sagt betyder det, at parret stadig skal præsentere deres idéer for streamingtjenesten, som herefter beslutter, om projekterne skal realiseres.

LÆS OGSÅ  Frederiks svære vej mod tronen

For seerne betyder det blandt andet, at Meghan Markles livsstilsbrand, As Ever, fortsætter sin vej ind på skærmen. Sæson 2 af hendes serie “With Love, Meghan” får premiere i slutningen af august, og i december kan fans se frem til et juleafsnit med titlen “With Love, Meghan: Holiday Celebration”, hvor tradition, varme og festlig glæde står i centrum.

Men det stopper ikke ved livsstilsserier. Senere på året udkommer en kort dokumentar, “Masaka Kids, A Rhythm Within”, produceret af parret selv. Den følger et lille børnehjem i Uganda, hvor børnene omdanner vanskeligheder til glæde og finder styrke gennem dans, fællesskab og håb for fremtiden.

Derudover arbejder Archewell Productions på flere projekter sammen med Netflix, blandt andet en filmatisering af Carley Fortunes bog “Meet Me at the Lake”.

Stolte over ny kontrakt

“Ikke alene er vi stolte over at fortsætte samarbejdet med Netflix, men vi udvider også vores arbejde til at inkludere As Ever-brandet,” lyder det fra Meghan. Hun understreger, at både hun og Harry bliver inspireret af deres samarbejdspartnere, som hjælper dem med at skabe indhold, der rammer et globalt publikum.

Netflix’ Chief Content Officer, Bela Bajaria, bakker op: “Harry og Meghan er stemmer, der gør indtryk på seere verden over. Deres tidligere serie, Harry & Meghan, gav et intimt indblik i deres liv og blev hurtigt en af Netflix’ mest sete dokumentarserier. Senere har With Love, Meghan inspireret fans, og produkter fra As Ever-kollektionen er blevet udsolgt på rekordtid.”

Harry og Meghan startede samarbejdet med Netflix i 2020 under en aftale, der officielt blev meldt til 100 millioner dollars, men som reelt lå nærmere 20 millioner, ifølge Page Six.

Debutserien Harry & Meghan fra december 2022 fik 23,4 millioner visninger på de første fire dage, mens With Love, Meghan i første halvdel af 2025 nåede 5,3 millioner visninger – og blev Netflix’ mest sete madlavningsprogram nogensinde.

Andre projekter fra parret inkluderer dokumentarerne Live to Lead, Heart of Invictus og Polo.

Selvom Harry og Meghan fortsat nyder stor opmærksomhed i medierne, understreger eksperter, at deres eksilstatus fortsat giver både udfordringer og kritik, og at den nye Netflix-aftale ikke helt lever op til de glansbilleder, der blev malet ved starten af samarbejdet.

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +5 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce