Film / TV
For første gang nogensinde: MasterChef jul vender tilbage med rørende ændring
Viaplay og Børnecancerfonden har haft et mangeårigt partnerskab, og nu hvor fonden i år markerer sig med sit 30-års jubilæum, har Viaplay, for første gang, startet en indsamling via det populære madprogram – MasterChef Jul – for at støtte det store og vigtige arbejde der føres for børn med en kræftsygdom.
I fire rørende og underholdende programmer inviterer dommerne: Dak Wichangoen, Jesper Koch og Jakob Mielcke, kendte danskere, kokke, forældre til børn med kræft og tidligere deltagere i julekøkkenet for at sætte fokus på den gode sag, mens seerne kan støtte med et beløb hjemme fra sofaen.
Det oplyser Viaplay i en pressemeddelelse.
Dommerne sætter de bedste rammer, for at julehyggen kan indfinde sig, men julefreden når aldrig helt at sænke sig, når kendisparrene, Mathias Helt og Natasha Brock pisker kaotisk rundt i køkkenet, Jesper Ole Feit Andersen og Mette Søndergaard kaster sig ud i at lave hjemmelavede kartoffelchips, Heidi Frederikke Sigdal og Sara Maria Franch-Mærkedahl kæmper med de sprøde svær på flæskestegen og Jakob Kjeldbjerg med makkeren Stig Tøfting, pludselig kommer til kort, når rødkålssalaten skal laves, som Jakob Kjeldbjergs kone gør det- for hvordan er det nu lige, hun plejer at gøre?
Fire tidligere uforglemmelige MasterChef-deltagere parres op med fire dygtige gæstekokke, når menuen står på julefrokostretter. Smagene strækker sig fra Danmark, Frankrig, Italien og Somalia, så dommernes smagsløg kommer absolut ikke til at kede sig. Det kommer heller ikke til at gå stille for sig, når parrene skal dyste i MasterChef klassikeren ‘Kokken og eleven.’ Men lytter eleverne altid efter, kan de tie stille, eller må de betale dyrt med straftid?
Og så er de endnu engang gensynsglæde i MasterChef køkkenet, når seks tidligere deltagere træder ind gennem den orange dør og bakker op om Børnecancerfondens arbejde. Deltagerne skal lave deres ultimative jule-ret, men drillenisserne er på spil og vender op og ned på det hele til stor frustration for nogle. Hvem der ender med at holde hovedet koldt og kreativiteten høj for dermed at nappe det eftertragtede MasterChef juletrofæ med hjem bliver spændende at følge.
Viaplay har i forvejen haft et mangeårigt og succesfuldt partnerskab med Børnecancerfonden blandt andet via Grib bolden, men det er første gang, at det populære madprogram lægger rammen for det gode formål.
Nicolai Eisenreich, Vicedirektør for Børnecancerfonden:
”Vi har i mange år haft et godt samarbejde med Viaplay, primært gennem syv år med indsamlingen, Grib bolden, hvor vores sag bliver eksponeret massivt under Superligakampe, og vi har mulighed for at sende en fodbold som tak for en donation. Det er et partnerskab, hvor både SELECT, GLS og 3F indgår. Da samarbejdet startede, var det allerede en drøm at være til stede i netop MasterChef Jul. Vi har brug for at komme bredt ud med vores budskab for at kunne samle mest muligt ind til den vigtige forskning i børnekræft. Vi vil gerne være i sendefladen i juleperioden, men det er svært at brænde igennem, og det betyder rigtig meget, at Viaplay hjælper med synlighed og så ovenikøbet i et program som MasterChef Jul, der oser af julestemning. Vi håber, at så mange som muligt vil kigge med og nyde underholdningen og måske støtte os lidt undervejs.”
MasterChef Jul får premiere på Viaplay og TV3, torsdag den 27. november kl. 20.00

