Følg os her

Kendte

Nikolaj Jacobsen indgår særligt samarbejde: Deler vigtigt budskab

Udgivet

d.

Nikolaj Jacobsen
Foto: Altomkendte.dk

Nu vil Nikolaj Jacobsen gøre op med det perfekte.

Vi lever i en tid, hvor alt skal gå hurtigt – og se ubesværet ud. På sociale medier bliver drømmekarrierer, træningsmål og livsstilsvalg præsenteret som noget, der kan opnås uden sved på panden og uden modgang. Men bag enhver ægte succes gemmer sig dage med tvivl, gentagelser og kompromisløs dedikation.

Det er netop dét, Kia Danmark og håndboldlandstræner Nikolaj Jacobsen nu sætter fokus på i et nyt ambassadørsamarbejde og kampagneprojekt. Ikke med endnu en sejr på skærmen, men med et budskab, der går stik imod strømmen:

"Du bliver ikke verdensmester på Instagram. Det sker i det stille. I processerne. I pauserne. I det, ingen andre ser," lyder det i den kampagnefilm, der danner afsæt for samarbejdet.

LÆS OGSÅ  Blev opereret for tre uger siden: Dennis Knudsen er næsten uigenkendelig

Det oplyser Kia Danmark i en pressemeddelelse.

Nikolaj Jacobsen har som den eneste træner i verden vundet fire håndbold-VM i træk. Men selv kalder han det ikke for sin største præstation. For ham handler succes ikke om pokaler eller perfekte resultater, men om det arbejde og den karakter, der bygges op i hverdagen.

Nikolja Jacobsen Kia
Foto Kia

Har aldrig været optaget af det perfekte

"Jeg har aldrig været optaget af det perfekte – men af ​​det ærlige. I sport og i livet handler det ikke om at gøre alt rigtigt, men om at turde være i processen. Rejsen er mindst lige så vigtig som målet," siger Nikolaj Jacobsen.

Med sin ligefremme og jordnære tilgang til ledelse – uden fine ord, men med fokus på nærvær, rummelighed og en personlig relation til spillerne – repræsenterer Nikolaj Jacobsen en tilgang, som Kia gerne vil spejle sig i: Ægte, uforfalsket og vedholdende.

"Vi har ikke valgt Nikolaj, fordi han har vundet. Vi har valgt ham, fordi han har turdet tage det lange seje træk. Fordi han tør sige tingene, som de er – også når det gør ondt. Det kræver karakter. Og det er det, vi i virkeligheden gerne vil inspirere til," siger Lise Bessermann, Marketing Manager hos Kia Danmark.

Samarbejdet kulminerer i en række korte reklamefilm, der ikke fejrer sejren, men det gled, der gik forud. På blot 20 sekunder skal fortællingerne minde os om, at intet værdifuldt i livet sker uden forberedelse, vedholdenhed og modet til at fortsætte.

Kampagnen spiller direkte ind i en samfundsudvikling, hvor især unge føler sig presset af glansbilleder på sociale medier. En undersøgelse fra Børns Vilkår og TrygFonden viser, at hver tredje ung føler sig utilstrækkelig, når de sammenligner sig med andre online. Derfor mener Kia, at tiden er moden til at fortælle en anden historie – en mere ærlig én.

"Vi tror, ​​tiden er moden til at tale ærligt om, at det gode liv – ligesom det gode resultat – ikke skabes på 2 x 30 minutter. Det skabes i alle de dage, vi kæmper med os selv og hinanden. Og det må vi godt hylde," afslutter Lise Bessermann.

Kampagnen lanceres i juni 2025 og vil kunne opleves på tv, sociale medier og digitale platforme under Kias globale brandløfte: “Movement that inspires.”

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +4 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce