Kendte
Cecilie Schmeichel reagerer: Det passer IKKE

Nu lyder der et opråb fra Cecilie Schmeichel, der gerne vil slå helt fast, at det ikke passer.
Det er ikke alle reklamer på nettet, der er, hvad de giver sig ud for at være. Det ved influencer og livsstilsprofil Cecilie Schmeichel nu alt om. Hun har nemlig måttet sande, at hendes ansigt og navn bliver brugt i en vildledende kampagne – uden hendes tilladelse.
I en ny opdatering på Instagram løfter den 35-årige influencer sløret for en falsk reklame, der cirkulerer i øjeblikket. Her påstås det, at hun skulle have brugt slankepiller og været på keto-diæt – noget, der ifølge hende selv er det pure opspind.
“Jeg har IKKE taget slankepiller eller været på nogen form for keto-diæt i forbindelse med mit vægttab,” fastslår Cecilie i opslaget, som har fået mange følgere til at reagere med støtte og opbakning.
Kommer med klar opfordring
Den falske reklame bruger billeder af Cecilie Schmeichel i et forsøg på at markedsføre slankeprodukter – blandt andet tyggegummi og vingummier, der hævdes at kunne fjerne kiloene på rekordtid. Det hele uden Cecilie Schmeichels viden eller accept.
Det er desværre langt fra første gang, at en kendt dansker oplever sit ansigt dukke op i fupreklamer. Men Cecilie vil ikke finde sig i det og opfordrer nu danskerne til at hjælpe.
Hun opfordrer sine følgere til at anmelde annoncen, hvis de skulle støde på den, og minder samtidig om, at man altid skal være på vagt online.
"Man bør altid være kildekritisk", lyder det i hendes tydelige opfordring.
Dermed sætter Cecilie Schmeichel fokus på et stigende problem i den digitale verden – hvor kendtes ansigter alt for ofte bruges som lokkemad i reklamer, de intet har med at gøre.
Herunder kan du se hele opslaget fra Cecilie Schmeichel: