Følg os her

De kongelige

Meghan Markle vækker opsigt: En skjult stikpille til kongefamilien?

Udgivet

d.

Meghan Markle
Foto: Shutterstock

Sender Meghan lige en stikpille til sin svigerfamilie?

Meghan Markle har officielt relanceret sit luksuslivsstilsbrand under navnet As Ever, men flere eksperter mener, at hele rebrandingen bærer præg af hastværk og sidste øjebliksændringer. Ifølge MailOnline blev brandets nye identitet afsløret på nettet mindst et døgn før Meghans egen Instagram-meddelelse – og blot to uger før premieren på hendes Netflix-livsstilsshow.

LÆS OGSÅ  Prins Harry med hjerteskærende afsløring fra barndommen

Ifølge brandingeksperter virker As Ever som en hurtig nødløsning, hvor gamle kampagnebilleder fra American Riviera Orchard (ARO) er blevet genbrugt. En kommunikationsekspert siger til MailOnline:

“Du ville aldrig se Kim Kardashian gøre dette.”

Sådan skriver Daily Mail.

Der spekuleres i, at Meghan og hendes team blev tvunget til at droppe American Riviera Orchard på grund af en juridisk tvist om varemærket. Tidligere på året havde hun svært ved at få godkendt sin varemærkeansøgning, og nu er As Ever lanceret med en Instagram-video i selfie-stil, hvor Meghan viser sin passion for madlavning, boligindretning og havearbejde.

På trods af Meghans forklaring om, at brandet har været planlagt siden 2022, er brandingeksperter skeptiske. En af dem siger:

“De har tydeligvis måttet opgive American Riviera Orchard, men genbruger alle kampagnerne på grund af varemærketvisten. Lækket skete i går, så man må undre sig over, om hun følte sig presset til at fremskynde annonceringen.”

Netflix som samarbejdspartner – men hvor sælges produkterne?

Udover at lancere As Ever har Meghan afsløret, at Netflix ikke kun er hendes partner på hendes kommende show, men også på hendes virksomhed. En kilde fortæller, at nogle af produkterne vil blive solgt i de kommende Netflix-butikker i Dallas og Philadelphia.

Men kritiske røster spørger, hvor resten af produkterne vil blive solgt – og om Meghan overhovedet har produkter klar til markedet. En kilde tæt på hertuginden har dog svaret kort: “Hold øje.”

En diskret stikpille til kongehuset?

I sin Instagram-video lod Meghan forstå, at hun i flere år ikke har kunnet dele sin passion for mad og hjemmeliv. Dette har fået nogle til at tolke det som en subtil stikpille til den britiske kongefamilie.

As Ever betyder i bund og grund ‘som det altid har været’. Hvis du har fulgt mig siden 2014 med The Tig, ved du, at jeg altid har elsket madlavning, kreativitet og havearbejde. Det er, hvad jeg laver, men jeg har ikke været i stand til at dele det med jer i de seneste år – indtil nu.”

Dette kan ses som en hentydning til, at Meghan måtte lukke sin blog The Tig og sine sociale medier, da hun giftede sig med prins Harry.

Mens nogle eksperter mener, at Meghans hyppige rebrandinger kan skade hendes image, har PR-guruen Mark Borkowski en anden opfattelse. Han mener, at Meghan bevidst skifter retning for at skabe interesse:

“Dette er ikke en identitetskrise – det er en forretningsmodel. Meghan er ikke ude af kurs; hun ændrer sig strategisk. Jo mere uforudsigelig hun er, desto sværere bliver det at kritisere hende. Produktet, hun sælger? Uendelig nysgerrighed omkring Meghan Markle.”

Han tilføjer med et glimt i øjet:

“Hvad bliver det næste? En mindful butter knife-kollektion? En bæredygtig duftlysserie med duften af ‘reinvention’?”

Uanset om As Ever bliver en succes eller ej, er én ting sikkert – Meghan Markle formår stadig at sætte dagsordenen og vække debat, hvad end hun lancerer marmelade, livsstilsprogrammer eller en ny identitet.

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +4 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce