Følg os her

Kendte

Kæmpe succes: TV 2 afslører ny detalje om Badehotellet

Udgivet

d.

Badehotellet
Foto: TV 2

Badehotellet har i sandhed været en enorm succes.

Søndag den 28. april rullede Badehotellet over skærmen for allersidste gang. Et vemodigt farvel for mange fans, som trofast har fulgt med afsnit efter afsnit, sæson efter sæson, helt frem til slutningen.

Man kan roligt sige, at serien har været en kæmpestor succes. Den har adskillige gange slået samtlige andre programmer på seertal og seriens mange fans har tålmodigt ventet længe på en ny sæson.

LÆS OGSÅ  Hemmelighedsfulde Ulrich Thomsen: Det skal der ske i 2025

Men hvor mange har egentligt set med? Det afslører TV 2 nu i en ny rapport, som ser nærmere på danskernes forbrug af streaming.

Danskernes forbrug af streaming er fortsat stigende og kommer til udtryk på TV 2 Play og DRTV.

Det øgede tidsforbrug på TV 2 Play og DRTV kommer til udtryk i et højt antal millionprogrammer hos DR og TV 2 – dvs. programmer, der samler over en million seere pr. episode på tværs af broadcast og streaming.

LÆS OGSÅ  Danskernes favoritserie: Det vidste du ikke om Badehotellet

I andet kvartal i år har TV 2 og DR tilsammen 36 millionprogrammer. Det er markant flere end samme kvartal sidste år, hvor ét program, nemlig første episode af ’Linde på Langeland’ på TV 2, nåede over en million seere. Vi ser dermed en markant større pulje af millionprogrammer end vanligt på denne tid af året.

Så mange så med på Badehotellet

Millionprogrammerne i andet kvartal går på tværs af genrer hos DR og TV 2. Hos TV 2 har det bl.a. været anden sæson af underholdningsprogrammet ’Forræder’, der har samlet 1,2 mio. på tværs af broadcast og streaming i gennemsnit per episode.

Den afsluttende sæson af ’Badehotellet’ blev desuden den mest sete af sæsonerne med 2,1 mio. seere på tværs af de ni episoder, mens ’Den sorte svane’ satte en markant dagsorden om hvidvask og svindel og fangede hele Danmarks interesse og 2,2 mio. seere i gennemsnit per afsnit.

LÆS OGSÅ  DR og TV 2 går sammen: Kåre Quist og Cecilie Beck står i spidsen

Også hos DR blev der sat en dagsorden, da dokumentaren ’Sexisme i musikbranchen’ blev vist og samlede 1,2 mio. på tværs af broadcast og streaming. Blandt andre millionprogrammer hos DR i andet kvartal kan nævnes seneste sæson af ’Forsvundne arvinger’ med 1,1 mio. seere per episode i gennemsnit.

"I andet kvartal samles danskerne i høj grad om de store dagsordener, sportsevents og underholdningsprogrammer, hvilket de høje seertal vidner om," siger Sofie Bruun, Head of Market & Audience Insight hos TV 2.

Hen mod slutningen af andet kvartal blev EM i herrefodbold desuden skudt i gang på tværs af DR og TV 2, hvilket har resulteret i fire kampe med over en million seere på tværs af de to public service-udbydere.

Herunder kan du se flere fakta om danskernes stigende streamingforbrug

- Forbruget er voksende, og det er seks minutter, svarende til ni procent, højere end samme kvartal sidste år. Det er særligt de to public service-udbyderes streamingtjenester TV 2 Play og DRTV, der driver stigningen i streamingforbruget

LÆS OGSÅ  TV 2-stjerne med spændende nyt: Gør comeback

-Det øgede tidsforbrug på TV 2 Play og DRTV kommer også til udtryk i et højt antal millionprogrammer hos DR og TV 2 – I andet kvartal i år har TV 2 og DR tilsammen 36 episoder af programmer med mere end 1 million seere

-Flere og flere modtager deres tv-indhold via streaming. Det er også i år særligt blandt de 50+ årige seere, at tidsforbruget på streaming stiger markant

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +4 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce