Kendte
Medina og Coca-Cola går sammen: Vil ud med vigtigt budskab

Coca-Cola og Medina indgår partnerskab i diversitetens navn. Den første kampagne, ‘Skru op for lyset’, skal kaste lys over Danmark i årets mørke tid, men også på vigtigheden af at turde være sig selv. Coca-Cola har tradition for at forstærke generationers stemmer, nu også med musikikonet Medina.
Coca-Cola i Danmark indgår partnerskab med det danske musikikon Medina. Partnerskabet indskriver sig i en lang tradition af Coca-Colas kunstneriske samarbejder, der har forstærket generationers stemmer og sat samfundsagendaer.
Partnerskabet indeholder flere kampagner, der lanceres i løbet af 2025. Den første kampagne, ‘Skru op for lyset’, falder tematisk sammen med Medinas egen sang, Lyser i mørke. Sangen omhandler kærligheden og troen på sig selv. Noget mennesker længst fra fællesskabet har svært ved. Ikke mindst i de mørke måneder af året.
Forbrugere vil støde på kampagnen og budskabet i butikker i hele Danmark samt på mange sociale platforme. Kampagnen ligger således en vigtig stemme til diversitets- og inklusionsdebatten i Danmark. Et tema, der ligger begge brands, Coca-Cola og Medina, nært. Forud for en eksklusiv rød løber-koncert i Lille VEGA den 11. juni 2025, sættes der spotlight på diversitets-temaet ved en paneldebat, hvor flere store stemmer inviteres til at diskutere diversitet og inklusion.
Det er budskabet
“Gennem min karriere har jeg altid forsøgt at udtrykke vigtigheden af at være tro mod sig selv. Når jeg har stået stærkt i mig selv, lykkes jeg og dem omkring mig. Det er det budskab jeg vil sende i mit samarbejde med Coca-Cola, der selv står stærkt på den agenda,” siger Medina.
”Medinas rejse mod en status som Danmarks ukronede musikdronning er overordentlig inspirerende. Med talent, styrke og autencitet, har Årets Danske Solist 2024 brugt sin karriere til at bane vejen for mere diversitet og inklusion, en af Coca-Colas store mærkesager. Jeg er sikker på, at vi sammen kan styrke agendaen yderligere,” siger Annette Spanggaard, Public Affairs, kommunikations- og CSR-direktør for Coca-Cola.
Coca-Cola nok mest kendte og ikoniske musikinitiativ fra 1971, Hilltop Coca-Cola sangen, I’d like to buy the world a Coke, istemte også diversitetsdebatten.