Kendte
Skandaleramt Claes Antonsen hyldes: "Når det regner på præsten, drypper det på degnen"

I et opslag på Instagram sætter Claes Antonsen ord på sin hyldest.
Længe har den skandaleramte trommeslager, Claes Antonsen, trukket overskrifter. Ikke for sit talent, men snagere for de afsløringer der kom frem sidste år efter DR-dokumentaren "Sexisme i musikbranchen" så dagens lyst.
Det betyder at han efterfølgende har haft sin andel af udfordringer og måtte leve med de konsekvenser som afsløringerne gav.
Nu ser modvinden dog ud til at vende.
Sådan skriver B.T.
Den tidligere trommeslager for The Antonelli Orchestra er blevet lavet til en Lego-figur og står nu side om side med sin mangeårige ven og kollega, Thomas Helmig, i Legoland.
Claes Antonsen delte sin glæde over denne hyldest på Instagram, hvor han postede en video af den lille scene i Legoland, hvor han er blevet fremstillet som Lego-figur.
"Når det regner på præsten, drypper det på degnen. Nu er jeg sgu også lavet i Lego, lige bag ved Thomas... i det nye mini Aarhus i Legoland," skrev han i opslaget, som også indeholdt en opfordring til at starte weekendens eventyr på scooter.
Se opslaget nedenfor:
(Artiklen forsætter)
At blive afbildet som Lego-figur er en ære, som få har opnået, og det er en stor anerkendelse af Claes Antonsens indflydelse på den danske musikscene.
Han og Thomas Helmig har været venner og musikalske samarbejdspartnere i mange år, og de fortsætter med at arbejde sammen, når Thomas Helmig igen drager på turné.
Stærk modvind og et svært år
Denne hyldest kommer på et tidspunkt, hvor Antonsen har været midt i en storm. I januar blev det offentligt, at han var færdig i TV 2-programmet 'Toppen af poppen', efter anklager om en usund arbejdskultur på programmet. Claes Antonsen blev beskyldt for at have bidraget til en toksisk omgangstone, noget han senere undskyldte. Han trak sig derefter også fra 'The Antonelli Orchestra', men vendte tilbage til bandet kort tid efter.
På trods af alt postyret, er det tydeligt, at Claes Antonsen stadig har en stor plads i den danske musikbranche – og nu, også i Lego.