Følg os her

Politik

Mette Frederiksen med særlig invitation til danskerne: På torsdag skal du være klar

Nu er der nyt fra Mette Frederiksen.

Udgivet

d.

Foto: paparazzza/Shutterstock.com

Mette Frederiksen har lagt de tunge politiske dokumenter til side for en stund og sender nu en åben invitation ud til alle danskere. På torsdag dropper hun de stive pressemøder og stiller i stedet op til direkte udspørgning på de sociale medier.

Selvom hverdagen som landets leder oftest foregår bag lukkede døre i ministerierne, tog statsminister Mette Frederiksen sig mandag tid til at sende en ganske særlig og uformel hilsen ud til befolkningen.

Midt i bunken af papirer var det nemlig en særdeles veloplagt statsminister, der tog kontakt til danskerne.

LÆS OGSÅ  Mette Frederiksen: “I går var en af de dage, jeg sent vil glemme”

"Jeg håber, I har haft en dejlig mandag," indleder Mette Frederiksen sit opslag og sætter lidt ord på sin egen arbejdsdag på kontoret:

"Jeg har læst sager og forberedt mig til ugerne, der kommer. Dejligt at solen skinner."

Glæder sig til torsdag eftermiddag

Men det var ikke kun en opdatering om arbejdsbyrden og glæden over solskinnet, landets mægtigste kvinde havde på hjerte. Hun delte nemlig også en nyhed om, at hun senere på ugen åbner sluserne for befolkningens nysgerrighed.

"Og så glæder jeg mig til på torsdag eftermiddag, hvor jeg går live på Instagram for at svare på spørgsmål fra jer," lyder det fra statsministeren.

For mange danskere kan afstanden til Christiansborg føles lang, men Mette Frederiksen understreger, at der er fuldstændig frit slag på alle hylder, når hun på torsdag toner frem på skærmen. Om du vil riste hende i regeringens nyeste udspil, eller om du blot vil vide, hvordan hun får hverdagen til at hænge sammen, er helt op til dig.

"Du kan både spørge til den nye regering. Og hvad vi vil. Eller bare til noget, der fylder i din hverdag eller som du er særligt nysgerrig på," forklarer hun og lover, at hun vil lægge sig i selen for at svare befolkningen: "Så prøver jeg at nå så mange, jeg kan."

Hvis du allerede nu brænder inde med et spørgsmål, som du mener, landets leder bør forholde sig til, så behøver du ikke at sidde og vente i spænding til på torsdag. Statsministeren tager nemlig allerede nu imod inputs.

"Du er velkommen til allerede nu at stille spørgsmål. I kommentarsporet herunder. Eller hvis du hellere vil sende det til mig som besked, kan du også gøre det på min Instagramprofil," lyder den åbne invitation fra Mette Frederiksen.

"Jeg glæder mig," lyder det afslutningsvist fra Statsministeren.

Herunder kan du se hele opslaget:

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +5 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce