Kendte
Hastet på hospitalet: Sommeren tog uventet drejning for Stephanie Siguenza
Hvor er det voldsomt!
Det, der blot lignede en ganske uskyldig sommerfeber, udviklede sig med lynets hast til et sandt rædselsforløb for tv-kendingen Stephanie Siguenza. Nu deler hun selv detaljerne om den dramatiske indlæggelse, der fik hende til at frygte det værste.
Sommeren skulle have stået på eksamenslæsning og hygge, men for Stephanie Siguenza, som danskerne med stor glæde har fulgt tæt, siden hun blev født i TV 2-succesen "Årgang 0", endte de seneste uger i en sygeseng.
På sin Instagram-profil tager den unge kvinde nu bladet fra munden og sætter ord på de skræmmende dage, hvor kroppen pludselig sagde fra.
"Sommeren startede stille og roligt, men tog desværre en drejning," lyder de indledende ord fra en ærlig Stephanie.
Det hele begyndte ganske harmløst en tirsdag med lidt feber, som hun i første omgang forsøgte at slå ned med et par Panodiler. Men om torsdagen brød helvedet for alvor løs. Midt i den pressede eksamensskrivning blev hun ramt af tårnhøj feber og voldsomme opkastninger – en pinefuld tilstand, der fastholdt sit greb i hende hele weekenden.
Søndag kulminerede det hele på dramatisk vis. Da hun stod ud af sengen, var det lige ved at gå helt galt. Et næsten-kollaps hjemme i køkkenet fik en snarrådig veninde til tasterne for i hast at ringe efter lægevagten. Her lød den umiddelbare dom på, at feberen skyldtes en kraftig blærebetændelse. Men mareridtet var langt fra overstået for den afkræftede tv-stjerne.
Kroppen lukkede ned
"Mandag vågner jeg op og er helt afkræftet. Jeg kan ikke holde mine øjne åbne, jeg kan ikke rigtig snakke, og jeg har ingen kræfter i kroppen," beskriver Stephanie hudløst ærligt om det skræmmende øjeblik.
Hendes egen læge tøvede ikke et eneste sekund, da han hørte om tilstanden. Med et faretruende højt infektionstal og svær dehydrering blev hun straks sendt afsted og indlagt på hospitalet.
På sygehuset gik lægerne straks i gang med den helt store udredning for at finde årsagen til hendes drastiske forværring. Som Stephanie selv beskriver det med sin velkendte, ligefremme charme:
"Jeg bliver undersøgt i hoved og røv og får taget adskillige prøver og scanninger," fortæller Stephanie.
Svaret fra sygehuspersonalet var nedslående. Den ubehandlede blærebetændelse havde udviklet sig fatalt, og ordene fra sygesengen er ikke til at tage fejl af: Der var tale om blodforgiftning.
Straks blev Stephanie sat i massiv behandling med en voldsom antibiotikakur for at slå den farlige infektion ned i kroppen.
Heldigvis ser det ud til, at den stærke medicin har gjort sit arbejde. Efter et par rystende døgn kan den populære tv-profil endelig se fremad igen, og hun afslutter sin hudløse opdatering med en beroligende besked til de mange bekymrede danskere, der følger med i hendes liv:
"Jeg er okay og står forhåbentlig til en udskrivelse i morgen."
Herunder kan du se hele opslaget fra Stephanie:

