Følg os her

Kendte

Med Benjamin Hav i spidsen: Deler vigtigt budskab

Udgivet

d.

Benjamin Hav Familien Royal Arena Ørestad
Foto: Per Lange/Ritzau Scanpix

Der er stadig alt for mange børn og unge, der kommer til skade nytårsaften. Ny kampagne sætter fokus på beskyttelsesbriller med musik og fællesskab i øjenhøjde med de unge.

Sikkerhedsstyrelsen sætter i år fokus på det vigtigste tilbehør til nytårsaften – beskyttelsesbrillerne. Under titlen “Hav du husket brillen?” møder kampagnen de unge på deres egen banehalvdel – gennem musik, energi og humor.

Det oplyser Sikkerhedssstyrelsen i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ  Benjamin Hav med stor hyldest: "Danmark er verdens bedste land - takket være DEM

I spidsen står Benjamin Hav, som har påtaget sig rollen som coach for en folkeskoleklasse, der har indspillet årets nytårssang “Hav du husket brillen?”. Sangen og musikvideoen bliver omdrejningspunktet for årets fyrværkerikampagne, som med leg og kreativitet minder os om, at sikkerhed ikke behøver at være kedeligt.

– Vi ved, at mange unge glemmer beskyttelsesbrillerne, når festen og fyrværkeriet begynder. Hele 85 % af de alvorligt tilskadekomne sidste år brugte ikke beskyttelsesbriller. Derfor har vi valgt at bruge musik som et positivt og fællesskabende greb til at få budskabet til at hænge fast, siger Helle Andersen, teamleder i Sikkerhedsstyrelsen.

Hav
Billede fra musikvideoen Hav du husket brillen

Musik, humor og alvor i samme toneart

Kampagnen bygger videre på styrelsens arbejde for at nedbringe antallet af fyrværkeriulykker, særligt blandt børn og unge mænd, der fortsat er overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne.
Ved at lade børn og unge selv tage ejerskab gennem musik, skal budskabet spredes på en ny måde – og med et glimt i øjet.

– Fyrværkeri er forbundet med fest, glæde og tradition, men hvert år slutter for mange børn og voksne deres nytårsaften på skadestuen. Hele 30 % af alle skader sidste år var øjennære skader, derfor håber vi, sangen får flere til at tage brillen på, før lunten tændes, siger Helle Andersen.

Sangen “Hav du husket brillen?” og den tilhørende musikvideo bliver delt på Sikkerhedsstyrelsens Facebook, LinkedIn og YouTube og på diverse musiktjenester frem mod nytårsaften. Kampagnen kører desuden i Benjamin Havs Youtube-univers ”Benjamins Verden”.

Sarah er chefredaktør på Altomkendte.dk og hun har +5 års erfaring som journalist på nyhedsmedier. De seneste to år har Sarah særligt arbejdet med nyheder om underholdning, kendte og kongehuset, hvor hun senest har skrevet for Hollywood.dk. Hvis du vil vide det seneste indenfor gossipverdenen eller de royale huse rundt omkring i verden, så læn dig trygt tilbage og læs med når Sarah folder sig ud.

Annonce